تولید مرغ در ایران


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان bozghale haye dasht balal و آدرس bozghalehayedashtebalal.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->

همايون دارابي مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي کشور در نشست خبري تشکل هاي دام و طيور کشور با اشاره به اينکه مرغداري صنعتي در ايران داراي قدمت 60 ساله است، افزود: در حال حاضر 23 هزار واحد پرورش مرغ گوشتي در کشور ما فعال هستند که فعاليت اين واحدها منجر به خودکفايي کشور در توليد اين محصول شده است.

وي بر ضرورت خودکفايي کشور در توليد گوشت مرغ تاکيد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 30 درصد پروتئين حيواني قابل مصرف کشور از گوشت مرغ تأمين مي شود.مديرعامل اتحاديه مرغداران گوشتي با اشاره به افزايش قيمت مرغ طي دو سال اخير، افزود: با جايگزين شدن ارز مرجع به جاي ارز مبادله اي، قيمت تمام شده مرغ افزايش يافت و در حالي که بازار کشش اين افزايش قيمت را نداشت، مرغداران مدام در حال ضرر و زيان بودند.

وي اضافه کرد: در همين راه شرکت پشتيباني امور دام براي تنظيم بازار اقدام به خريد مرغ گرم با قيمت کف بازار کرد تا مرغ مازاد ذخيره سازي شود. نامبرده گفت: اگر مرغ با قيمت 7000 تومان خريداري شود، مرغداران ضرر نمي کنند و اين قيمت به نفع توليدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود، چرا که زياندهي منجر به ورشکستگي مرغداران و توقف توليد مي شود.

وي درباره امکان کاهش جوجه ريزي توسط توليدکنندگان و تاثير آن بر افزايش نرخ گوشت مرغ در بازار، گفت: کاهش توليد نداريم، به طور طبيعي پيامد 5/1 سال ضرر و زيان توليدکنندگان و توقف فعاليت برخي واحدها کاهش توليد خواهد بود، اما اين موضوع درباره توليد کنندگان مرغ صدق نمي‌کند و آنان تاکنون در مقابل شرايط سخت ايستادگي کرده اند.

وي درباره وضع توليد جوجه يکروزه اظهار داشت: براي کنترل توليد مقرر شد بخشي از تخم مرغ مزارع مادر به صورت نطفه يا جوجه صادر شود و بخشي از گله ها که در سن بالاي توليد بودند، زودتر از موعد حذف شوند تا توليد جوجه که ماهانه در مرز 95 ميليون قطعه بود را به مرز 85 ميليون قطعه کاهش دهيم.

اين مقام مسئول با بيان اينکه ماهانه حدود 15 هزار تن توليد گوشت مرغ مازاد وجود دارد، گفت: هم اکنون با تصميم اتخاذ شده توليد منطبق با مصرف داخلي، صادرات و ذخيره سازي است.وي با بيان اينکه کشورهاي همسايه 3 ميليون تن گوشت مرغ وارد مي کنند، گفت: امسال حدود 60 هزار تن گوشت مرغ صادر شده که انتظار مي رود دولت شرايط را براي افزايش صادرات بيشتر مهيا کند.

دارابي مصرف سرانه گوشت مرغ در ايران را حدود 26 کيلوگرم اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف اين محصول در دنيا حدود 11 کيلوگرم است.

وي افزود: مقرر شده مبلغ 50 ميليارد تومان به عنوان مشوق صادراتي دولت به ازاي 100 هزار تن مازاد توليد گوشت مرغ به توليد کنندگان پرداخت شود که اين مبلغ با تمهيدات اتخاذ شده از سوي وزارت جهادکشاورزي به بخش توليد مرغ تزريق خواهد شد.




:: موضوعات مرتبط: اطلاعات , ,
:: برچسب‌ها: مرغ-ایران-تولید ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : شاه بز بزرگ
ت : پنج شنبه 23 بهمن 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');